Viser vi for meget hud på træningsselfies?

Tips til stressede eksamensperioder

 photo IMG_2766_zpsa50778e5.jpg
Godmorgen søde læsere.

Nu ved jeg ikke hvor mange af Jer, der er studerende. Men jeg går ud fra, at der en del imellem :) Jeg er som mange andre, i fuld gang med min første eksamen dette semester. Jeg synes personligt det kan være svært at holde fokus så mange timer. Så derfor har jeg forsøgt at skrive nogle idéer ned, som gør eksamensperiode lettere.

1. Lav en plan:

Det er vigtigt at du laver en plan over dine dage. Lav evt. delmål for hvormeget du skal nå. Hvor meget og hvad skal du nå hvilke dage?

2. Spis sundt

Jeg ved hvor meget det frister, at proppe sig i chokolade og drikke energidrik i lange baner. Desværre gør det bare en endnu mere træt i længden. Sørg for at have fyldt køleskabet med frugt og grønt. Så fungerer hjernen bedre :) Du kan evt. lave disse lækre muffins uden sukker.

3. Dyrk motion 

Selvom man er presset på tid i eksamensperioder, er det vigtigt at bevæge sig. Det behøver ikke være en hel time. Start evt. dagen med en gåtur/løbetur eller tag op i træningscenteret og få brændt noget energi af. Så er du frisk når du kommer hjem, og er klar til en dag med opgaveskrivning og/eller læsning.

4. Sluk telefonen

Overspringshandlinger er en tidsrøver. Jeg sidder faktisk og skriver dette imens jeg laver eksamensopgave (BUSTED). Jeg er verdensmester i lige, at tjekke telefonen, mailen eller noget helt tredje. Sluk telefonen og læg den væk.

5. Tag væk hjemmefra

Hvis ikke du kan administrere, at læse til eksamen derhjemme. Så tag hen på et bibliotek/læsesal. Så er du “tvunget” til at komme igang.

 

Jeg håber I kunne bruge mine fif til noget. Rigtig meget held og lykke til Jer allesammen :)

cecilielange_signatur
   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Viser vi for meget hud på træningsselfies?