Nike shopping i NYC

Nyt træningsprogram

 photo Uge1rettelse_zpsce399f4e.jpg
Som lovet.. Et udkast fra mit nye træningsprogram. :) I øjeblikket ligner mine træningspas ikke hinanden hver uge. Jeg prøver at variere mine træningspas hele tiden. Inspirationen til denne træning kommer fra Nordic Hiit.

Som jeg nævnte i dette indlæg, træner jeg i øjeblikket ikke tungt. Og ja, jeg savner virkelig den tunge backsquat. Men hold nu op den her træningsform er hård. Det giver virkelig noget på konditionen. Mange af øvelserne kan laves derhjemme, dog får jeg mere ud af at tage ned i centeret og lave dem. Det er helt perfekt når man er presset på tid, så er der ingen undskyldninger. Øvelserne laves over tre dage (helst ikke tre dage i træk) Derudover anbefaler jeg, at der laves noget cardio min. 2 gange om ugen. Dette kan med fordel være LISS cardio. Gå/powerwalk/cykle i min. 35 min med en puls på 120-140. Et eksempel kan være at man vælger at lave øvelserne mandag, onsdag og fredag, og lave cardio tirsdag og torsdag. Det er helt som det passer Jer.

Og nu til øvelserne. Brug en timer. Jeg bruger “Gymboss”. Sæt timeren på 18 runder, 50 Sek arbejde, 10 sek. pause. Dvs. at programmet skal køres igennem tre gange. Eksempel for Dag 1: 50 sek. sjipning, 10 sek. pause, 50 sek. Squat+Press, 10 sek. pause, 50 sek. Burpess, 10 sek. pause. osv osv. Mange af øvelserne er skrevet på “mit eget sprog” og er ikke nødvendigvis de rigtige navne. Jeg får lavet nogle videoer snarest og smidt op, så i kan se mig udføre dem.

Jeg går med tanker om, at lave en tre måneders træningsplan. Her vil det blive en kombination af tung træning og øvelser med egen kropsvægt. Hvad siger I til det? På tre måneder kan man virkelig nå langt. Så måske det bliver en “Bliv klar til sommer guide” :)

Har I forresten husket at deltage i konkurrencen om et par Kari Traa bukser? I kan deltage lige her

 

cecilielange_signatur
   

5 kommentarer

  • Emilie Jensen

    Håber det er ok jeg spørger men kan det passe at inspirationen også kommer fra Kayla’s bikini bodyguide?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Ja selvfølgelig er det ok :) men nej, den primære inspiration kommer fra Nordic Hiit (samme intervaller, opbygning og øvelser) Jeg ved godt, at der også er burpees og walking lunges til Kayla’s, men hendes træningspas er bygget lidt anderledes op :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Marianne

    Føj for søren, hvor det lyder hårdt, det her træningsprogram :D men også lidt fedt.. Desuden ville en tre måneders træningsguide være fedt.
    Og virkelig en god blog du har Cecilie, elsker at læse den :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mille

    Hej, kommer du til at lave det tre måneders træningsprogram ? Det ville være så fedt og spændende! Du er virkelig et idol og en jeg ser meget op til, jeg følger med næsten hverdag for at se om der ikke lige er kommet noget nyt fra dog :D

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Mange tak for din søde besked. Det gør mig virkelig glad :D
      Jeg skal nok se om ikke jeg snart kan få bikset noget sammen.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

Nike shopping i NYC