6 uger uden træning

Kom godt igang i det nye år

IMG_2698

Et årsskifte betyder ofte rigtig mange nytårsfortsætter. Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har haft et nytårsfortsæt?! Hvis man har noget man vil ændre eller blive bedre til, hvorfor så ikke gøre det med det samme? Fitnesscentrene er proppet i årets første måneder, det faktisk næsten umuligt at komme til mellem kl. 16-19. Som tidligere elitesportsudøver er det måske nemt at spille hellig. Jeg synes det er super flot, at så mange kommer op fra sofaen og igang. Desværre er der mange, der falder fra i løber af de første måneder. Jeg vil gøre mit for, at motivere Jer til at komme op og træne. Så kan vi sammen blive stærke :)

Jeg synes at jeg vil forkæle én af mine faste læsere med en “kom godt igang” gave. Gaven består af et par træningsbukser fra Nelly, en t-shirt fra Kari Traa og en kompressionstop fra SKINS, alt sammen i størrelse small. For at være med i konkurrencen skal du:

  1. Følge bloggen på Bloglovin’ her
  2. Skrive en kommentar med dit bedste råd, til at komme igang med at træne.

OBS: Man behøver ikke, at være “nybegynder” for, at deltage. Konkurrencen er for alle :-)

Vind

cecilielange_signatur
   

54 kommentarer

  • Maria Sørensen

    Mit bedste råd til at komme igang med at træne er, at det giver overskud i hverdagen. Mange går sikkert et nyt år i møde med en masser planer både på arbejdsfronten, studie, privatlivet osv. og der giver træning altså bare et helt andet overskud til at nå alle de ting man gerne vil. Derudover giver det en meget bedre selvfølelse ved at kunne se resultater når man kigger i spejlet og så får man altså mod på mere :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Silje

    Mit bedste råd må være bare at begynde! Start stille ud, og hold fast i det. Begynd ikke på voldsom hård træning uden videre, men begynd i det små. Lav et lille dagligt mave/ryg program på 6-7 øvelser f.eks., og løb en tur, eller anden form for konditionstræning en gang eller to om ugen. Derefter kan man så småt begynde at omrokkere og tilføje på øvelserne. Det handler om at gøre det til en positiv del af sin hverdag – ikke en kedelig del af dagen der bare skal overstås.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stine fussing

    Mit bedste råd til at komme i gang med træningen er:
    Når man træner og spiser sundt, bliver man gladere man føler sig bedre tilpas, og har meget mere engergi.
    Har du nogle mål og drømme, så kæmp det er ikke umuligt at opnå sine mål, selvom der kan være lang vej! Tag et skridt af gangen og du skal nok opnå det du ønsker!
    Når motivationen ikke er i top tænker jeg på dette citat:” don’t wish for it, work for it.” Det hjælper mig op af sofaen og hen i centeret, og findes der en bedre følelse en efter en god træning? Man har det så godt med sig selv. Det er mine bedste råd :-D

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie Hansen

    Mit bedste råd må være at finde en at træne sammen med. Jeg kommer nemmere afsted, hvis jeg har en aftale med en. Samt at det er sjovere at være to! :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Pernille Frederiksen

    Mit bedste råd er at droppe de dårlige undskyldninger, med at udskyde træningen til dagen efter.
    Det er bare om at komme ud eller ned i trænings centret og i gang. Man får det meget bedre med sig selv allerede efter første træning! :)
    Man kan eventuelt finde sig en trænings partner så man kan hjælpe hinanden med at komme afsted :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sara

    MIt bedste råd er at man ikke skal vente til næste uge, når man tager beslutningen skal man starte nu. Man skal heller ikke køre sig selv død fra starten af ved f.eks. at presse sig selv for hårdt og træne 5 gange om ugen. Jeg ville starte stille og roligt, så det er noget man gør fordi man nyder det og ikke fordi man føler man skal.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Linda

    Mine gode råd for at komme igang med træningen i 2015:

    » Få dig en træningsmakker. Intet motiverer mere end at man ved at ens veninde venter på én i fitness, så kommer man helt sikkert afsted!

    » Variér din træning. Prøv et nyt hold, kør fullbody istedet for split. Eller skift fitness (har jeg lige gjort – og sikke da en ny træningsgejst jeg lige har fået mig! :) )

    » Vej og mål dig, så kan du hurtigere se dine resultater (om du enten vil slanke dig eller få større guns)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maiken Andersen

    For mig handler træning om at føle sig tilpas i sin egen krop. Når jeg træner kan jeg mærke at mit humør bliver bedre, jeg er mindre træt og har større overskud, og kæmpe bonus er jo at man kan se det på både hud, hår, krop og holdning. Totalt WIN!
    Da jeg først startede med at træne havde jeg enormt svært ved at komme i gang, så jeg satte mig ned og lavede ubeplantet for min træning.
    Nogle planer der ikke var overambitiøse, men som jeg vidste jeg kunneoverholde. Derudover meldte jeg mig på en del hold fitness for at lære nogle forskellige teknikker, jeg kunne tage med mig til når jeg skulle træne selv.
    Jeg har også haft forskellige træningspartnere til forskellige ting, so jeg har vidst kunne rejse mig, og omvendt.
    Og slutteligt, det virker rigtig godt for mig med lækkert træningstøj. Hvis man føler sig godt tilpas i det tøj man har på, får man mere motivation til at træne!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Linda

    Mine gode råd til at komme igang med træningen i 2015:

    > Få dig en træningsmakker. Der er ikke noget mere motiverende end at man ved at vennen/veninden står og venter på én i fitness. Så kommer man helt sikkert afsted!

    > Variér din træning. Prøv et nyt hold, kør fullbody istedet for split, skift fitness center (har jeg selv lige gjort og sikke da en ny træningsgejst jeg lige har fået mig!)

    > Vej og mål dig, så kan du hurtigere se dine resultater (om du enten vil slanke dig eller ha’ større gunz)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Katrine Andersen

    start lige så stille og lad vær med at belønne dig selv. Personligt føler jeg ihvertfald at en belønning ikke gør det til noget frivilligt, men til noget man skal for at få sin præmie. En anden god ide er, at starte lige så stille ud, få blod på tanden og lære at kunne lide at træne :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Linette Onsby

    Mit bedste råd til at komme i gang med træningen er bevare troen på sig selv – at man fortjener at være, den man inderst inde er. Intet filter – kun sit indre, som igennem rejsen til et sundere “jeg” samt træningen kommer til syne for andre og ikke mindst en selv. Vi møder alle forhindringer i livet. og derfor er det vigtigt at bevare troen på sig selv, hvad enten det gælder uddannelse, kærlighed eller træning :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mit bedste råd til at komme igang med at træne, er nok at sætte sig nogle opnåelige mål, i starten. Og at ændre sin kost, så at den bliver mere energi givende :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • camillabondo

    uh lækker præmie! <3
    Mit bedste råd må nok være, at træne med en veninde. Det skaber sikkerhed hvis man er nybegynder, og derudover er det svære at aflyse når man forpligter sig :)
    Håber du har haft en fantastisk jul!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise BG

    For det første synes jeg at det hjælper gevaldigt at starte ud med en træningsmakker, så man hiver hinanden ned i fitness centeret/ud i skoven for en løbetur. Sammen kan man sætte et specifikt, ikke alt for svært mål. Det er med til at holde motivationen indtil an får blod på tanden når man starter med at se resultater! Derudover synes jeg bare det er enormt vigtigt at have det sjovt med sin træning – variation og at prøve nye ting er med til at det bliver ved med at være sjovt og udfordrende!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie

    Find ud af hvorfor det at træne betyder noget for dig, og mind dig selv om det hver gang du ikke lige er i træningshumør:):)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Trine

    Tag en veninde/ven under armen, og lav en fast aftalen evt. med kaffe bagefter. Det er en god måde at komme i gang på, og samtidig se ens veninder mere :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emilie B

    Uhhh, lækkert!
    Mit bedste råd er, at hvis man starter på en ny livsstil med motion, så skal man ikke overdrive, men langsomt bygge det op, samt finde noget, som gør en i godt humør. Jeg selv nægter at løbe, da det ikke interesserer mig, men istedet stepper jeg i FW, som gør mig så glad:-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie Jensen

    Det bedste for mig er, at planlægge aftenen før og lægge tøjet klar til træning, for så er der ingen undskyldning. Og så ellers tænke positivt når der skal trænes, og spille god musik, så gør det, det meget sjovere at træne og giver lysten.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christina Jørgensen

    Jeg er egentlig en str. medium, så jeg tænker, at min motivation må være, at komme til at passe gevinsten i str. small! ;) Godt nytår!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emma S

    Jeg “lærte at løbe” for over tre år siden, og det gjorde jeg med et begynder løbeprogram sammen med min mor som træningsmakker. Det kan kun anbefales! Selvom det nogen gange føltes fjollet at løbe så lidt og gå så meget, som programmet angav i starten, løb vi efter tre måneder 5 km på 30 min – uden dumme skader undervejs. Og efter det tog vi snildt 10 km uden program, fordi vi begge havde fået god kondi. Så det er mit bedste tip til at komme i gang med træning – find et begynderprogram og følg det uden at snyde sig foran i programmet og gør det sammen med en træningsmakker, så man kommer af sted begge to :D godt nytår!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Mit bedste råd til at komme igang med træningen, og ikke falde fra, efter den første måned er:
    Find en træningsmakker – når man har en aftale med en anden, forpligter det og er nødsaget til at slæbe sig selv afsted. Udover man får trænet, får man også set fx en veninde, som der ikke er så meget tid til i en presset hverdag. Win win.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Heidi Holdt

    Mit råd er at gøre noget, lidt tæller også. Stille og roligt bygge op, så skader undgås. Det giver mere overskud og er en god ventil til at få tømt hovedet. Elsker den alenetid jeg får samtidig med jeg gør noget godt for mig men også for familien, så jeg forhåbentlig forbliver sund og rask

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Katrine

    Mit bedste råd er at finde den træningsform du bedst kan lide – for så bliver man nemlig ved :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Diana J

    En træningsbuddy er mit bedste råd. Jeg har allerede fundet mig en for det nye år. Jeg glæder mig!
    Godt nytår! :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Caroline Madsen

    mit bedste råd er at man skal stoppe med at have ondt af sig sig. Det er så nemt at ligge sig på sofaen med en pose slik efter en hård dag, eller også kan man ikke overskue det mørke og kolde vejr. Hvis man kan overvinde den selvmedlidenhed så er jeg sikker på, træningen forbliver en del af dagligdagen :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise Madsen

    mit bedste råd til at komme i gang med træningen er helt sikkert at finde sig en træningsmakker. Det har hjulpet mig helt enormt at have min bedste veninde med på sidelinjen, vi både løber og træner sammen og når vi ikke kan så deler vi som regel vores kampe med hinanden. Nu har jeg også fået hevet min kæreste med på træningen og det er så meget nemmere at komme afsted med en af de to ved min side

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla A

    Mit bedste råd er at finde en træningsform, som man synes er sjov og udfordrende. På den måde undgår man at køre død alt for hurtigt, og det er meget motiverende! :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Natacha S

    Mit bedste råd til at komme i gang med træningen er at gøre det sammen med en god ven eller veninde. På den måde kan man støtte hinanden mentalt, og så er det meget sjovere at træne med nogen, som man kender (og ikke mindst meget sværere at melde fra, for nu har man jo forpligtet sig overfor sin veninde til at komme).

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emine

    Mit bedst råd vil være, at man sætter sig nogle mål, da det ellers hurtigt kan gå hen og blive en kedelig tjans. Man skal have den indre motivation frem, og det gør man kun ved at være bevidst om det man laver. Man kan tage en hurtig måler i fitnesscenteret, eller selv måle kroppen op, som man så kan sammenligne efter et par måneder, og se ændre sine mål løbende. Det virker ebdst for mig, så det vil være mit bedste råd til andre derude :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Josephine Baadsgaard

    Mit bedste råd er helt klart at sætte sig små mål hele tiden. Sætter du en for høj overlækker fra start, så mister du motivationen. Sørg for at sætte mål som du selv kan overskue og på den måde vil du meget hurtig opleve både glæde, men også stor fremgang i din træning. Dette virkede for mig – ganske enkelt. Lækker konkurrence, som jeg håber at jeg vinder! Knus Josephine

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Clara

    Nyt og lækkert træningstøj motiverer mig helt vildt til at komme op og afsted :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Pernille R.

    Hej Cecilie.

    Mit bedste råd må være dét, der har virket for mig selv.
    Jeg lavede en liste, en liste over fordele ved IKKE at træne, som f.eks.: mere tid til venner, familien, byture og studiet.
    Den samme liste lavede jeg for fordele ved at træne:
    En slankere krop (Det betød altså en del for mig), en sundere krop, mere energi og overskud, et bedre selvværd og selvtillid, spændende udfordringer, at mindske risikoen for diverse livsstilssygdomme og cancer (netop dette var vigtigt for mig grundet arvelighed i familien), bedre koncentration til forelæsningerne på studiet og naturligvis også til det hav af læsning som studiet stiller, samt styrke og glæde. Mindre tid til byture=penge til vigtige ting som betyder noget for mig. I dag vil jeg langt hellere bruge min fredag på træning end at stå i byen.

    Den ene liste blev hurtig lang, fordelene ved træning hjalp mig igang. Træning behøver dog ikke tage al tid i verden, blot nogle timer om uger. Det er det værd

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise Wagner

    Mit bedste råd er helt klart at droppe undskyldningerne og tage afsted :-) det giver så meget glæde og overskud i hverdagen, at det er ærgerligt ikke at drage nytte af! Plus man bliver stærkere i kroppen, så ofte slipper man af med ondt i ryggen eller hovedpine som nogle døjer med til hverdag!! :-)
    Jeg kan mærke en kæmpe forskel når jeg træner og når jeg ikke gør :-)!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Melissa S

    mit bedste råd til at komme i gang med at træne/motivation er planlægning! planlæg den kommende uges træning dag for dag. På den måde gør det træningen mere overskuelig og du skal ikke tage stilling til hvad du skal træne/om du skal træne på dagen (da man så ofte udskyder til dagen efter).

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Marie-Luise Madsen

    Mit bedste råd er at man skal finde ud af hvad ens motivation er. Motivation betyder alt når det gælder om at lette røven fra sofaen og hoppe i noget træningstøj. Efter man har trænet et par gange vil man kunne mærke hvor glad og hvor meget overskud man får af træningen og så er der go chance for at man bliver ved.
    Og så skal man huske på at lidt er bedre end ingenting og man skal starte et sted ;)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise Hansen

    Mit bedste råd til at komme igang med at træne er at droppe de dårlige undskyldninger for ikke at gøre det, og så lette sig for sofaen og gå igang. Desuden synes jeg det er vigtigt at have en slags plan man følger, altså nogle retningslinjer som man skal overholde. Hvis man har en “regel” der siger at man kan drikke en cola om fredagen, så har man det at se frem til :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    mit bedste råd er at, at begynde med
    Lysten og IKKE fordi du skal! Begynde ikke 2. Januar fordi det lige er netop dem første dag i det
    Nye år hvor de åbner op i centeret. Begynd den dag i det nye år hvor du har tiden til det, og ikke skal stresse om alt det man skal nå inden og efter.
    Så dermed at træningens start kan gøres med god samvittighed og glæde med sig.
    Ta en en med fra familien/vennerne og så i kan dele startoplevelsen sammen. Gå evt på
    Udslag og find noget lækkert træningstøj som du har lyst til at træne i. Start stille ud evt få hjælp til træningsplan hvor man kan starte stille og roligt ud med
    Øvelser man kan lide at lave, giv det en start og find det du elsker og byg videre på det. Så skal der nok komme et mål som du vil opnå!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla Pedersen

    Mangler du overskud i hverdagen i det måske travle arbejds- og familieliv så ville du blive overrasket over hvor meget overskud et par ganges træning om ugen kan gøre. Det overskud vil du kunne bruge på alle de ting du nu ikke plejer at have overskud til :) også er der alle bonus tingene ved at træne :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla hansen

    Når min motivation skal sparkes i gang plejer jeg at købe lidt ny træning tøj til mig selv (det blir bare lidt for dyrt i længden ;)), eller også sætter jeg mig og kigger på alle dem jeg følger på foreksempel instagram, facebook og blogs som alle har fået nogen vildt gode resultater – dom jeg nemlig gerne selv vil opnå! :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sus

    Mit bedste råd må være at planlægge træningen, så man er sikker på at komme i gang. Læg tøj osv. frem. Der virker i hvert fald for mig

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emilie Aaby Larsen

    Mit bedste råd er at tage små skridt, lad vær med at sætte sig et alt for svært mål til at starte med da det hurtigt kan slå en ud. Stille og roligt :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Mit bedste råd er at man må tænke på, hvad motion også gør for andre. For selvom der rigeligt med grunde til hvordan man selv lukrere af at få fart under fødderne, så får man også et længere liv til at være sammen med mine nærmeste i, – og ofte et bedre humør i hverdagen ;)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Brynhild Jacobsen

    Sidst jeg kom i god form, var efter at min kæreste og jeg havde haft 2 ugers ferie hos familien. Først hans, så min. Juleferie. Vi gjorde ikke andet end at spise og sove; og maden var bestemt ikke af den sunde slags.

    Så da ferien var forbi, følte vi os begge to SÅ ulækre og fede at vi

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Brynhild Jacobsen

    Efter at en 2 uges ferie var forbi, følte vi os begge to SÅ ulækre og fede at vi begge to bestemte os for at begynde at træne og leve lidt sundere.
    Motivationen kom automatisk, da vi med det samme kunne se og mærke forskellen fra at være sofa trold til løbenisse ;)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Katarina R

    Mit bedste råd er: sæt nogle mål! Og hav en dato, hvortil målet skal være klaret!
    Endnu mere effektivt er det, for mig, hvis man bliver testet, eksempelvis kan målet være at træne op til et løb, eller at lave en hyggelig konkurrence med ens veninde om at man skal kunne stå på hænder inden en bestemt dato! :)

    Der er intet der er så motiverende, som at vide at hver træning får dig tættere på dit mål :) og at mærke fremgangen :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emilie Hilton

    Mit bedste råd er en træningsmakker.
    Hvis man aftaler med en ven eller veninde om at træne sammen, et det svære at sige fra:-)
    Jeg løber hver fredag morgen klokken 05;30 med en veninde og hun er fantastisk..
    Ellers ville jeg ikke komme ud

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla Andersen

    Mit bedste råd til at komme igang med at træne er, at tænke på hvor godt det føles både fysisk og psykisk efter træning. Når man først har været afsted én gang og mærket de fantastiske følelser, får man lyst til mere og mere!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tanja J.

    Mit bedste råd er at finde nogle at træne sammen med, da det gør det nemmere at komme a sted og bevare motivationen.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tanja J.

    Mit bedste råd er at finde nogen at træne sammen med, da det gør det nemmere at komme af sted og bevare motivationen.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Mine bedste råd må for det første være at finde en træningsform, man synes er sjov! Dernæst skal man lade være med at tænke for meget over det og bare gøre det – skriv træningen ind som en ‘aftale’ i kalenderen og planlæg andre ting ud fra det. Sidst men ikke mindst fungerer det bedst for mig at have klare mål (og delmål) med træningen :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Simone

    Mit bedste råd, er at tage et billede af sig selv, for fra og bag fra og hæge det op på køleskabet. På den måde bliver man mindet om hvorfor man skal træne :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida Petersen

    Mit bedste råd er at man skal gøre det i sit eget tempo! Sidste år begyndte jeg at løbe, for første gang i meget lang tid, jeg endte med et løb på 10km i sommer. I efteråret/vinter gik jeg lidt i stå fordi det var mørkt og koldt – mit mål i 2015 er at løbe et halvmaraton men det kræver træning! Men det SKAL være i mit eget tempo! Ellers mister man modet.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Caroline R.K.

    For mig har det altid handlet om at finde en træningsform, der er sjov og kan deles med andre. Det gør det lidt nemmere – og megt sjovere, at komme afsted, hvis man har en at mødes med.

    Derfor er mit bedste råd, at finde en træningsform, som man synes er sjov. Kan man ikke lide at løbe, skal man ikke tvinger sig selv afsted. Undersøg i stedet andre muligheder, f.eks. orienteringsløb, som er en lidt anden variation af løb. Her vil det også være oplagt at tage en ven/inde under armen og konkurrere imod eller med hinanden. ;-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    sæt dig nogle mål, måske mave, numse og skulder. Sæt dig del vis mål. Hold godt øje med gode tilbud ( grønt, kød, osv) Følg nogle blogs som skriver om sundhed og træning, det syntes jeg er meget inspirerende. Jeg elsker lækre sunde opskrifter, og nogle lækre måder at træne på. Jeg har blandt andet lige fået et træningshjul ikke det til 100kr eller der omkring, men det til omkring 500kr ikke fordi prisen betyder så meget, men det er et effektivt hjul som kan en masse øvelser. det er et stort hjul hvor man kan en masse gode øvelser til maven.Man også kan spænde sine ben til. Hvis der er nogle som gerne vil løbe, fordi det er en god måde at forbrænde på, så syntes jeg i skal gøre det om aftenen,da der er koldt og det er virkelig behagligt.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

6 uger uden træning