Nyheder fra Kari Traa

Kostplan del 5

IMG_1910

Så skal vi snart igang med en ny uge. Jeg kører mine måltider efter konceptet KEEP IT SIMPLE. Det behøver ikke være fancy for, at smage godt. Min ferie nærmer sig, så jeg vil virkelig prøve at holde mig fra chokoladen. I kan se de tidligere kostplaner her.

Nogle af jer spørger også hvorfor jeg ikke skriver hvor store portioner jeg spiser, altså f.eks. hvor mange gram skyr jeg får. Det er der to årsager til. For det første vejer jeg ikke min mad. Så jeg aner faktisk ikke hvor meget jeg får. For det andet er det meget individuelt hvor meget mad man skal have. Der er mange faktorer, der spiller ind. Så jeg vil helt klart råde jer, til at lytte til jeres krop. Lov mig ikke, at sulte jer selv med sølle 1200 kcal om dagen. Jeres krop har brug for både proteiner, kulhydrater og fedt. Som i kan læse her. har jeg tabt mig 8 % i fedt ved at spise sund og varieret kost (inkl. chokolade)

Som lovet laver jeg en indkøbsliste til en hel uge. Hold øje med bloggen. Den kommer op i løbet af i morgen :)

Uge 6 + 7

Mandag + Tirsdag

  •  Morgen: Havregryn med ½ scoop vaniljeprotein
  •  Formiddag: Skyr
  •  Frokost: Æg eller kød med grønt
  •  Eftermiddag: 1 grovbolle, 8 mandler
  •  Aften: Hakket oksekød med bønner

Onsdag + Torsdag + Fredag 

Lørdag + Søndag

  • Morgen: Havregryn med ½ scoop vaniljeprotein
  • Formiddag: 8 mandler
  • Frokost: 1 æg med grønsager (rød peber, agurk osv)
  • Eftermiddag: 1 æble
  • Aften: Kyllingefrikadeller med bønner og sødekartofler.

cecilielange_signatur
   

8 kommentarer

  • Anina

    Hej Cecilie – først og fremmest tak for en inspirerende blog:)
    Dernæst vil jeg lige stille dig et par spørgsmål du forhåbentlig vil svare på:
    Spiser du ikke noget mad til aftensnack – og i så fald hvornår spiser du dine måltider for ikke at blive sulten om aftenen?
    Du skriver at du ikke kender dine portioner – men har du en ide om din havregryn om morgenen? Det har jeg det nemlig svært med at vurdere! :)
    Og til sidst skriver du at du spiser en grovbolle til eftermiddag – men får du ikke noget på denne bolle? (ost, eller andet?) :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Hej. Tak for din besked :) Jeg får oftest så meget mad i løbet af dagen, at jeg faktisk slet ikke er sulten om aften. Det kommer selvfølgelig helt an på hvad tid jeg får aftensmad (og hvor aktiv jeg har været i løbet af dagen). Jeg kan godt finde på at spise en portion skyr, hvis jeg har spist tidligt aftensmad :)
      Jeg vil tro, at jeg spiser omkring 50g. havregryn tl morgenmad.

      Jeg spiser faktisk ikke noget på min grovbolle. Men man kan sagtens spise den med et stykke ost eller kyllingepålæg :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anina

      Tusind tak for dit svar :)
      Jeg har ikke så meget forstand på kostplan mm. – det er en ny verden for mig! Men med den kostplan du skriver syntes jeg ikke det virker som om at du får “så” meget mad nemlig! Laver du din kostplan ud fra et ca. kalorie-indtag ?

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Jeg vil tro, at jeg får omkring 1700-2000 kcal om dagen. Grunden til, at jeg ikke spiser så meget i øjeblikket er at mit energiniveau er lavt. Jeg har et stillesiddende arbejde og kan ikke træne optimalt. Så jeg forbrænder ikke særlig meget :) Hvis jeg træner “optimalt” får jeg et ekstra måltid om dagen + en proteinshake.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stine

    Hej Cecilie.
    Jeg synes, at din blog er helt vild inspirerende, så mange tak for den! :-) Derudover synes jeg at din kostplan ser super god ud, men jeg er i tvivl, om jeg evt. ville kunne følge den eller om jeg får for meget/for lidt? Jeg er igang med at tabe mig og jeg styrketræner 6 gange ugentlig og 4 gange interval løb.

    Tror du, at jeg ville skulle tilføje mere eller mindre på planen? :-)

    Bedste hilsner Stine :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Emilie

    Hej Cecilie!
    Tak for din fine og inspirerende blog :-)
    Jeg har lidt skørt spørgsmål, som har undret mig i dine kostplaner:
    hvordan spiser du dine havregryn med proteinpulver til morgenmad? Laver du det til grød eller spiser du det med mælk på? Eller noget helt tredje :-D
    Det har bare undret mig, så håber du vil svare.
    Kh Emilie

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Hej Emilie. Tak for dine søde ord :)
      Nogle gange spiser jeg det med skummemælk, andre gange med vand (så det bliver til grød) :D

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nanna Olesen

    Hej Cecilie,

    Jeg er en trofast følger og er lige gået i gang med din madplan for uge 6+7 i uge 8 :).
    Jeg vil lige høre dig om din opskift “oksekød med bønner”. Er det bare en oksekødsbøf med bønner?

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nyheder fra Kari Traa