Cookies med hvid chokolade

Sådan kommer du i gang med morgentræning

IMG_0628

Jeg elsker virkelig, at træne om morgenen.. I hvert fald når jeg ER stået op. Jeg hader mig selv når vækkeuret ringer kl. 05.00, men når jeg først er oppe er det helt okay. Det giver en enorm energi til resten af dagen, og så undgår man et proppet center. Jeg indrømmer gerne at det ikke bliver til mange morgentræninger i vinterhalvåret, men ligeså snart det bliver lysere om morgen er det lidt nemmere. Jeg har nogle tips til hvordan I kommer i gang med morgentræning.

  •  Pak din taske dagen før – Ellers får du garanteret ikke trænet
  •  Forbered mad/snacks – Når jeg morgentræner spiser jeg som regel ikke morgenmad. Derfor sørger jeg altid for at have proteinpulver, skyr og noget frugt med som jeg kan spise i løbet af formiddagen
  •  Find en træningsbuddy – Det er bare lidt nemmere at komme op når man ved, at en makker venter på en.
  •  Flere timer i døgnet – Hvis du har et 8-16 job, har du hele eftermiddagen fri nu hvor træningen er overstået. Så er der mere tid til venner og familie. WIN WIN
  •  Just do it

Er der nogle af Jer, der morgentræner? Eller foretrækker I, at træne på andre tider af døgnet?

cecilielange_signatur

6 kommentarer

  • Iben

    Morgentræning er UHM! Ikke særlig mange mennesker, og det er bare en lækker start på dagen. Men som du skriver, hvis man forbereder tasken og snacken dagen før, er det altså lidt nemmere :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tanja

    :) synes det så fedt at følge med og læse din blog :)

    Jeg er faktisk næsten lige begyndt på at træne om morgen og vil give dig 100% ret i at når uret ringer kl 5 er det ikke lige det man har lyst til :) men elsker min morgen træning og at der ikke er ret mange mennesker :) magter ikke at træne mellem 16-19 hvor er altid er proppet i centeret.. Og os træls hvis man først er kommet hjem og så skal afsted igen :)

    Glæder mig til solen begynder at stå tidligere op for er sikker på at det blir en del nemmere :) :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg træner også altid om morgenen – ens humør og energi er simpelthen i top resten af dagen!! :-)
    Dejligt det er begyndt at blive lysere ja, for hold da op hvor er det svært at stå så tidligt op om vinteren, når resten af byen sover, hehe

    Tak for en inspirerende blog!!
    Kh Camilla Rosted

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Øv tror min kommentar forsvandt … Prøvede bare at skrive at jeg er helt enig med dig – morgentræning er det bedste!!! :-)

    Tak for en inspirerende blog!
    Kh Camilla Rosted

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne

    Jeg troede aldrig jeg skulle blive morgentræner, men efter jeg er begyndt at tage min træning mere seriøst, har det givet mig så meget overskud i hverdagen og jeg står nu gladeligt op kl. 6 for at morgentræne. Er helt klart fan ;-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mine antal af morgentræninger i vinterhalvåret har ikke været imponeret, og jeg endte med at måtte lade være med at booke mig på hold om morgenen, fordi jeg havde SÅ svært med at komme ud af sengen.
    MEN, lysere tider på vej, og nu synes jeg faktisk, at det er rigtig skønt at have det “overstået” så resten af dagen er fri.
    Jeg synes dog ofte, at jeg rammer en mur omkring klokken 11, hvor jeg dårligt kan holde øjnene åbne. Og det er jo lidt irriterende!
    Det oplever du aldrig?

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Cookies med hvid chokolade