Vind billetter til Color Run

Sommerklar – Inspiration til kostplan

 photo IMG_2639_zpsrybwkk0s.jpg

Sommeren nærmer sig med hastige skridt. Selv forbereder jeg mig altid på, at skulle i bikini. Det er ikke fordi, at der er en kæmpe forskel på min vinter og sommerform, men jeg smider da lidt fedt inden bikinien skal på ;). Det er ikke de store ændringer jeg gør mig, men hvis jeg virkelig strammer ballerne i et par måneder, kan jeg se store resultater.

Som de fleste nok ved, er kosten altafgørende når det kommer til vægttab og opstramning. Men når det er sagt er det ikke fordi at man skal udelukke alt sukker og gå på sultekur. Det ER muligt at tabe sig/stramme op uden at man skal afskærer sig socialt. Jeg giver Jer mit bud på hvordan man kan spise, hvis man ønsker at give den lidt gas op til sommeren. Jeg har ikke skrevet gram på, da det er meget individuelt hvor meget man skal have. Personligt spiser jeg ofte – rigtig ofte. Alt efter hvornår jeg træner, spiser jeg ca. kl. 7, 10, 12, 14, 17, 19. Op til bikinisæsonen prøver jeg at mindske mit indtag af chokolade og sukker. Hvis man kan holde sig fra det i hverdagene og give sig selv lov til, at tage ud og spise den helt store brunch i weekenden er man godt på vej.

Morgenmad:

For mig er det utrolig vigtigt, at jeg stadigvæk får nogle kulhydrater. Hvis ikke jeg får kulhydrater, føler jeg ikke at jeg kan yde det optimale til træning. Jeg sørger derfor for, at få kulhydrater tidligt på dagen, så jeg har hele dagen til at forbrænde dem. Jeg spiser næsten altid havregryn med 1/2 scoop vaniljeprotein fra gymnordic og skummemælk. En gang imellem laver jeg havregrød ud af grynet i stedet for, her bruger jeg vand i stedet for mælk. Brug evt. lidt kanel som topping.

Mellemmåltid:

Jeg spiser virkelig mange mellemmåltider i løbet af en dag (ca. 3) Det er vigtigt, at nogle af dine mellemmåltider indeholder protein, så ikke du bliver hurtigt sulten igen. Jeg spiser oftest skyr med bær, 1 stk. frugt eller figenstang, questbar eller hytteost på et stykke groft knækbrød.

Frokost:

Jeg er så heldig, at vi på mit arbejde har en lækker frokostordning. Her er altid stort udvalgt af salater og grønt, samt kød, æg, pålæg osv. For det meste spiser jeg altid salat og æg og muligvis noget groft brød hvis jeg skal træne efter arbejde. Dejligt enkelt. Til Jer, der selv skal lave mad kan i sagtens lave en lækker salat med noget kylling eller æg, eller lave en omelet. Når min eksamensopgave er færdig på tirsdag, vil jeg meget gerne lave et indlæg med inspiration til sunde madpakker.

Aftensmad:

Det er ikke altid nemt med det aftensmad. Jeg har en kæreste, der ikke altid gider at spise kød og grønt. Han vil også have mad som lasagne, pizza osv. Det får vi skam også engang i mellem. Men jeg prøver virkelig, at sørge for at det ikke sker for ofte. Jeg vil allerhelst undgå for mange kulhydrater om aften, så derfor bliver det ofte noget kød med grønsager. Kylling med bønner er en af mine helt store farvoritter, se opskriften her.

 

Læs flere tips til at mindske fedtprocenten her. Jeg håber, at I kunne bruge mine tips.

Rigtig god dag.

 photo IMG_3747_zpsvhinimyw.jpg

cecilielange_signatur
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vind billetter til Color Run