Pulled chicken burger

Morgencardio = Goodbye fat

 photo beforeandafter_zpsxstmnc3m.jpg
I sommermånederne ringer mit vækkeur kl. 05.10 to-tre gange om ugen. Det er der flere årsager til. For det første vil jeg gerne have noget ud af dagen, for det andet er det fordi jeg træner inden arbejde. Jeg elsker virkelig, at have overstået min træning inden arbejde, så jeg kan bruge min eftermiddag og aften på at bade og hygge på bryggen. Hvis nogle af Jer gerne vil have nogle fif, til hvordan man kommer igang med morgentræning, kan I læse mine tips her.

Som jeg tidligere har nævnt, er der ikke kæmpe forskel på min sommer og vinter form… Dog er min fedtprocent en smule lavere om sommeren. Dette skyldes blandt andet at jeg dyrker mere cardio. Jeg er blevet ret stor fan af morgencardio på tom mave! Som I kan se på billedet ovenfor viser dette min vinter- og sommerform (ja vinklerne og lyset er forskellige – men det var det bedste jeg kunne finde)

Nu er jeg ikke uddannet indenfor ernæring, så hvis er helt på herrens mark, må I meget gerne smide en kommentar. Men jeg har ladet mig fortælle og læst flere steder, at man forbrænder mere fedt ved morgencardio på tom mave end cardio om eftermiddagen. Dette lyder også rimelig logisk, da dine kulhydratdepoter er lave om morgenen. Det vil så også sige, at din krop ikke har noget at “give af” Derfor kan jeg personligt ikke dyrke HIIT eller styrketræning på tom mave. Jeg bliver svimmel og utilpas.

Min morgencardio består af ca. 45 min. LIIS cardio. Her cykler/løber/crosser/går jeg med en puls på 130-140 (Jeg bruger dette pulsur) Hvis jeg vælger at gå på løbebåndet med stigning har jeg for det meste netflix kørende på Ipad’en eller telefonen og min xtend fra gymnordic i hånden, det er en ret hyggelig måde at starte sin morgen på. haha :-)

Jeg starter på nyt træningsprogram i næste uge! Er i interesseret i at se det?Skærmbillede 2015-06-11 kl. 21.39.33

 

cecilielange_signatur

14 kommentarer

  • mille

    undskyld jeg spørger lidt dumt, men hvilket af billederne er din sommerform? <3

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Vinterform til venstre og sommerform til højre :-)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • mille

      Okay, synes du ser fantastisk ud på begge og må indrømme at jeg ikke kunne se forskel :sweat_smile: Måske er det de forskellige vinkler, men efter min mening er du sommerklar og smuk på begge <3

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sara

    Vil meget gerne se dit nye program

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Liv

    Hej Cecilie. Tak for en fin blog! Det kunne være spændende at se dit nye træningsprogram :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Hej Liv. Mange tak – Jeg sørger for, at det kommer op i næste uge :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Karoline

    Hmm.. Jo, det er sandt, at kroppen forbrænder fedt, når der ikke er kulhydrater tilgængelige, ligesom det er rigtigt, at man forbrænder fedt, mens man dyrker pulstræning ved lav intensitet – men! I sidste ende handler det om forskellen mellem indtaget og forbrændt! Så selvom kroppen forbrænder kulhydrater under hård træning på fyldte glykogendepoter, vil der efterfølgende blive hentet energi via fedtforbrænding til at dække “det tabte”… Man får altså mere ud af at give den ekstra gas frem for lav intensitetstræning (forudsat, man spiser samme mængde mad) :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • JN

    Fedt, jeg prøver osse selv det der med morgen cardio fordi det har så godt et rygte :-)

    Men har lige et par spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe med:

    når du powerwalker med den puls hvor lang tid går du så? Og hvor mange km kommer du op på? :-)

    Jeg går nemlig selv ca. 45 minutter og når op på omkring 6 km, men ved ikke om det bare er “rask gang” eller om det er nok til at være en reel powerwalk men har desværre ikke et puls ur, meeeen det er da ok hårdt føler jeg ;-)

    Er ligesom dig ret høj – ca 175 cm, så vores skridt længde er nok ret ens.

    Håber du kan opklare mysteriet og får lyst til at svare, selvom jeg godt ved det er individuelt, er det dejligt at have lidt at samligne med – for synes da jeg får sved på panden ;)?

    Knus

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • cecilielange

      Hvis jeg går med en stigning på mellem 10-15 % går jeg ca. 5,5-6,0 km/t – Jeg sveder i hvert fald efter 45 min :D

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • JN

      Så er der nok noget om snakken, når jeg osse syns det er hårdt, for jeg lægger også mellem ja 5,5 og 6 km :-p

      Så mange tak for svar cecilie :D Jeg går min rute udendørs, så der er terrænnet jo også lidt varieret, ligesom med et løbebånd med stigning, tror du ikk?

      Jeg har også overvejet at indvistere i et pulsur, for det er altså smart. Ffor foreksempel aner ikke om man overhovedet forbrænder nogle kalorier ved sådan en omgang, men det må man da næsten, troede bare det faktisk svarede til en gå tur, før jeg læste det her indlæg. For hvis du bruger det som et redskab i at komme i sommerform må det da være ok effektiv i den henseende også? De indlæg du henviser til viser da hvertfald et godt resultat når det kombineres med sund kost.
      Så mske man skulle købe sig et magen til dit, jeg er såmænd ikke i en situation hvor jeg vil tabe mig, men det kunne da være skægt at kunne konkurrere med sig selv ;-)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Amanda

    Hvor mange kalorier forbrænder du i gennemsnit når du dyrker LIIS træning? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Pulled chicken burger