25 % på Nike

En sundere hverdag – Så nemt er det

 photo sunderhverdag_zpsegqpio4w.jpg
Jeg er helt sikker på, at mange af Jer drømmer om en sundere hverdag.. Men hvordan kommer man lige igang? Det hele kan virke så uoverskueligt? For nogle er det nemmere end andre, og det er nødvendigvis ikke nemt (selvom jeg giver udtryk for det i overskriften) Jeg vil rigtig gerne give Jer mine tips til at få en sundere hver dag.

1. Du skal ville det

Motivationen for en sundere hverdag skal være der. Spørg dig selv, VIL jeg virkelig have en sundere hverdag og er jeg klar til at give slip på mine dårlige vaner?

2.Giv slip på de dårlige vaner

Når du har gjort op med dig selv, at du skal starte på en frisk, er det vigtigt at få gjort op med de dårlige vaner. Hvis du har en masse slik, chokolade etc. i hjemmet og du ved, at du ikke kan holde dig fra det, så smid det ud.

3. Indrag dine venner og familie

Hvis du skal lave store ændringer i dit liv, er det vigtigt at dine nærmeste støtter op om det. Det er ikke alle, som kan forstå at man gerne vil leve sundere. Fortæl dem hvor vigtigt det er for dig, så du håber at de vil støtte dig.

4. Sæt mål og læg en plan

Jeg er et rigtig planlægningsmenneske (men det virker altså). Hvis man sætter sig et mål, skal man have en plan for at opnå den. Mål kan være mange ting. Det kan for eksempel være “Jeg må kun få sukker i weekenden”  eller “Jeg skal kunne løbe 5 km uden pause om én måned” Det vigtigste her, er at målet er realistisk. Så lad nu være med, at sætte for store begrænsinger for dig selv, det ender som regel altid galt.

5. Lav madplan og indkøbsliste

Selvom jeg elsker at planlægge, er jeg virkelig dårlig til at planlægge mim mad, men de uger jeg gør det spare jeg både tid og penge (og så spiser jeg sundere). I kan se nogle af mine madplaner her, her og her.

6. Hav sunde snacks parate

Vi kender det allesammen.. Når man pludselig bliver lækkersulten.. Så. Her kan man med fordel have en lækker snack parat. Selv har jeg ofte proteinpandekager, Choko-banan muffins eller daddelkugler i gemmeren – Og det er naturligvis uden sukker og mel. I kan se alle opskrifter her

7. Faste træningsrutiner

Har du svært ved at komme igang med træningen. Så prøv at få en fast rutine. Meld dig evt. på det samme stram-op hold hver onsdag, eller løb en tur med din veninde hver tirsdag. Når kroppen først er i gang, er det meget nemmere, tro mig :-)

8. Tag én dag ad gangen

Det er helt ok at falde i engang imellem. Husk at der skal være plads til, at have det sjovt. En sund livsstil skal ikke være surt, men give dig mere energi og en sundere krop.

 

Jeg håber, at I kunne bruge mine tips.

Nu vil jeg smutte på arbejde – Rigtig god mandag :-)

 

cecilielange_signatur
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

25 % på Nike