Udsalgsfavoritter fra Nike & Adidas

Laktosefri Blueberry Bowl m. topping

 photo IMG_5429_zpsot3ol5r1.jpg
Jeg er helt sikkert ikke den eneste, som er kæmpe fan af acai bowls. Desværre har jeg en tendens til, at spise det samme til morgenmad hver eneste morgen, nemlig min elskede havregryn. Jeg spiser havregryn til morgenmad fordi det er nemt, sundt og mætter. Men i dag skulle der ske noget nyt. Jeg har fri fra arbejde, hvilket vil sige at jeg havde rigeligt tid til at lave morgenmad. Jeg har aldrig fået anskaffet mig acaipulver eller frosne acai, derfor måtte jeg tænke i andre baner. Det blev til en super lækker blueberry bowl med topping. Det tager ikke meget mere end 5 min. at bikse sammen :-)

 

Du skal bruge: (opskriften er til én stor skål)

  • Ca. 250 ml laktosefri yougurt (jeg bruger den fra Arla)
  • 2-3 håndfuld frosne blåbær
  • 1 lille banen
  • 2 tsk chiafrø
  • 1 håndfyld müsli (jeg bruger isis sukkerfri)
  • 2 store stykker hakket mørk chokolade (min. 70 %)

Sådan gør du:

  1. Hæld yougurt og blåbær i en skål. Blend ingredienserne sammen, så massen er flydende og uden klumper (Jeg bruger en stavblender).
  2. Hak chokoladen i små stykker og skær banen i skiver.
  3. Pynt din blueberry bowl med chokolade, banan, chiafrø, müsli eller hvad du ellers finder på

 

 

OBS: Vær opmærksom på, at frosne bær kan have bakterier på overfladen. Jeg køber altid økologiske, samt giver dem et opkog inden brug #bettersafethansorry ;-)
 photo IMG_5421_zps6xh7cqu5.jpg

 

 

 

 

cecilielange_signatur
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Udsalgsfavoritter fra Nike & Adidas