Lange, smukke og fyldige øjenvipper

5 tips til løb i vinterkulden

Skærmbillede 2016-01-11 kl. 20.58.43

Godaften :-)

Jeg håber I har haft en god mandag. Jeg har simpelthen været SÅ træt, det er som om min krop aldrig rigtig er vågnet. Jeg har trænet mange dage i træk, så da jeg havde fri fra arbejde i dag, skyndte jeg mig hjem under dynen.. And guess what, her ligger jeg stadigvæk. Nogle dage er det helt i orden, at droppe træningen og gå i vinterhi ;-)

I sidste uge løb jeg udenfor hele to gange (er MEGET stolt). Jer, der har fulgt med fra start, ved måske at jeg aldrig har været den store løber, faktisk har jeg været ikke brudt mig om det. Men nu er jeg sgu blevet lidt bidt. For bare to år siden, kunne jeg aldrig, og jeg mener virkelig aldrig, finde på at tage en løbetur i januar måned. Jeg er virkelig en frossenpind, og har altid foretrukket at træne indendørs. Det er egentlig lidt mærkeligt nu hvor jeg næsten blev født med skøjter på. Nå men i hvert fald har dette ændret sig. Jeg elsker mine daglige cykelture i vinterkulden, og jeg elsker en løbetur i den friske luft. Jeg er helt sikker på, at meget af det handler om et positivt mindset, derudover spiller påklædningen også en stor rolle. Jeg giver mine bedste fem tips, til at komme ud og løbe i vinterkulden.

1. Find en løbemakker

Allier dig med din veninde, kæreste, kollega, mor eller far. Det kan være rigtig svært, at tage en løbetur i kulden, hvis ikke man har nogle at løbe med. Det er altså nemmere at komme afsted hvis man er to.

2. Køb noget varmt løbetøj

Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning. De første gange man er ude, at løbe i det kolde vejr, kan det være rigtig svært at vide hvor meget tøj man har det bedst i. Nogle kan klare sig med mindre end andre, det er en smagssag. Her om vinteren gør jeg meget brug af lag til lag metoden, alt efter hvor koldt det er(og hvor meget det blæser). Her kan i se hvilke et eksempel på mit løbetøj – og ja jeg har det hele på, på én gang. haha :-)

Skærmbillede 2016-01-11 kl. 20.46.28

Kari Traa Hoodie her. Nike jakke her. Kari Traa bytterfly her. Kari traa tights her. Nike handsker her. Adidas boost her. Tomtom løbeur her. Jabra headset her. Nike warmer her. Nike Kompressionssokker her

3. Sæt dig nogle mål

Hvis du skal være helt sikker på, at komme ud ad døren kan det være en rigtig god idé at sætte sig nogle mål. Det vigtigste er, at de er realistiske. Mine løbemål for vinteren er, at komme ud og løbe min. 2 gange om ugen. Det er da lige til at overskue :-)

4. Tænk positivt

Hvis du på forhånd er negativ, kommer du ingen vegne. Man kommer rigtig langt med et positivt mindset. Lær at værdsæt vejret, også selvom det er lidt koldt. Du har det fantastisk, efter en løbetur i det kolde vejr.

5. Drop de dårlige undskyldninger 

Det er for koldt, jeg har ondt i lillefingeren, jeg har en anden aftale, jeg venter bare til i morgen…. Undskyldninger er der mange af, og selvfølgelig skal man lytte til sin krop, for skader gider vi ikke. Men brug nu bare den halve time et par gange om ugen, hvis man virkelig gerne vil er det også muligt at bruge at hive en halv time ud ad kalenderen.

 

Hvad er Jeres bedste tip, til at komme ud i kulden? :-)

cecilielange_signatur
   

1 kommentar

  • Camilla M. A.

    Find en god rute hvor der er læ for den kolde vind. Derudover har jeg selv købt et par vinterløbesko, der er vind- og vandtætte og har lidt dybere mønstre end normale løbesko. :)
    Tja og så skal man gøre op med sig selv, om man vil miste noget at sin gode form, på ikke at tage ud at løbe om vinteren. Ellers kan man da vælge det kedelige løbebånd, så km føles ekstra lange.
    Så på med tøjet og ud at løbe, det er jo kun lidt koldt i starten indtil man har fået varmen i kroppen :D

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

Lange, smukke og fyldige øjenvipper