Nyt tiltag på bloggen

Jeg er langt fra den stærkeste..

..Men jeg er glad og lykkelig, og det er vel egentlig det vigtigste. Jeg synes at rigtig mange træningsfreaks, går utrolig meget op i deres PR når de styrketræner. Men helt ærligt, så er det slet ikke en motivationsfaktor hos mig. Jeg er fuldstændig ligeglad om jeg squatter med 30, 40 eller 70 kg. Dette er overhovedet ikke for, at rakke ned på dem, der går op i at løfte tungt. Jeg synes det er super sejt, at man har nogle mål med sin træning, og hvad der motivere den enkelte er individuelt.

Der var engang én, som sagde at jeg slet ikke løftede tungt nok. I don’t give a  fuck. Jeg behøver ikke være den stærkeste. Jeg træner fordi jeg elsker det. Min træning skal give mig energi, glæde og en lækker krop ;-)

God dag :-)

12625703_10153881617823497_1426561139_n

 

cecilielange_signatur
   

4 kommentarer

  • Mette Lyngholm

    Har det selv på samme måde. Har aldrig været tiltrukket af den helt tunge træning. Det er for voldsomt for mig. :) Det er bestemt fascinerende, men kigger jeg på crossfit ladies fra games, så bliver jeg også en anelse skræmt af deres statur.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe.

    Jeg er bestemt enig i din måde at forstå træning på, og jeg synes, at det er supersejt, at du er så ligeglad.
    Når det så er sagt, så tror jeg ikke, at personen har sagt til dig, at du ikke løfter tungt nok fordi, at du skulle være stærkere.
    Kroppen har brug for ændringer for, at man kan se forandringer. Så på den måde, så er det altså super vigtigt at man udfordrer sin krop mht. vægten, hvis formålet er at ændre og tone sin krop.
    Kroppen er så smart indrettet, at den jo vænner sig til de ting, som vi udsætter den for.
    Så selvom at formålet ikke er at blive bumstærk, så ville jeg nok stadig foreslå dig, at du hver tredje uge ca. smider bare 1,5-2,5 kg. mere på din vægtstang eller i dine håndvægte.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe.

    Jeg er helt enig i din opfattelse af træning, og jeg synes, at det er supersejt, at du er så ligeglad, og ikke bare følger strømmen.
    Jeg tror dog ikke, at personen har sagt til dig, at du ikke løfter tungt nok, så du kan blive stærkere.
    Vores krop er så smart indrettet, at den vænner sig til det, som vi udfordre den med. Dette er ift. kondition og muskelopbygning selvfølgelig super smart.
    Men hvis vi gerne vil ændre lidt nogle steder og tone vores krop, så er det super vigtigt, at vi en gang i mellem smider lidt flere kilo på.
    Så jeg vil helt klart anbefale dig, at du lige smider 1,5-2,5kg. mere på en gang hver 3-4 uge, så din krop stadig arbejder helt optimalt under øvelserne.

    Dermed ikke sagt, at du skal til at squatte med 70kg. på nakken bare for at få en højere PR.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nyt tiltag på bloggen