Solariet har skadet min hud

Proteinrig havregrød

12476380_10154038741198497_326987492_n

Siden jeg var helt lille, har havregrød stået højt på listen. Mine forældre har fortalt mig, at de altid kunne få havregrød i mig (som det eneste) når jeg var syg. Jeg tror de flestes instagram feed flyder med billeder af en eller anden form for havregrød. Faktisk har jeg aldrig selv delt min havregrød, men én gang skal vel være den første ;-) Det er meget forskelligt hvordan jeg laver min havegrød. Mængden af havregryn variere alt efter hvor meget og hvilken topping jeg bruger, samt hvor aktiv jeg skal være i løbet af dagen. Såfremt man ønsker en endnu mere proteinrig havegrød kan flere æggehvider eller proteinpulver tilsættes.

 

Du skal bruge – Gælder til 1 person

  • 30-50 g. havregryn
  • 1-1 1/2 dl. vand, alt efter hvor tyk havregrøden ønskes
  • 1 æggevide
  • Et nip salt
  • 1 lille Banan
  • Chiafrø
  • 4 mandler
  • Kanel

 

Sådan gør du:

  1. Hæld havegryn, van, salt og æggeviden i en gryde og rør rundt. Grøden skal koges langsomt op. Fortsæt med at røre, til grøden har den ønskede konsistens.
  2. Hæld herefter grøden i en skål og tilsæt ønskede topping. I mit tilfælde brugte jeg banan, chiafrø, mandler og kanel

 

cecilielange_signatur
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Solariet har skadet min hud