CPH Marathon, golf og solskin

Denne uges løbeprogram

unspecified

Det er ved at være et par måneder siden, at I har fået en update omkring mit løb. Tilbage i februar havde jeg en rigtig grum influenza, som varede i næsten 14 dage. Den slog mig fuldstændig ud af kurs. Efterfølgende har jeg faktisk ikke været super god, til at få passet mit løb. Jeg har ”kun” løbet 3-5 km én enkelt gang om ugen, hvilket slet ikke er nok hvis man gerne vil løbe halvmarathon til september ;-)

Da jeg var ude og se CPH Marathon i søndags, blev jeg virkelig motiveret til at starte op på løb igen.. Desværre har jeg en lille udfordring efter min operation i achilessenen. Hvis jeg får ondt, må jeg selvfølgelig bare skære ned på min løbetræning eller helt droppe det, men jeg krydser fingre for at foden holder J Dog er det meget vigtigere for mig, ikke at pådrage mig yderligere skader, så vigtigt er det heller ikke for mig. Jeg er derfor i gang med at udarbejde et løbeprogram, som (forhåbentlig) skal gøre mig klar til halvmarathon om 30 uger  Programmet udarbejdet ud fra inspiration fra diverse løbesites, samt gode råd fra min veninde, som efterånden har løbet en del hel- og halvmarathons.  Jeg har ikke programmet helt klar endnu, så I må nøjes med denne uges program. Det kommer her.

Skærmbillede 2016-05-24 kl. 19.33.52

 

Jeg starter altid min løbetræning med 5 min. Opvarmning. Det foregår ved powerwalk eller lunten. Derudover slutter jeg for det meste også med 5 min. Lunten/powerwalk.

Er der nogle af Jer, som overvejer at løbe CPH Halvmarathon her til september? Hvis nogle af Jer garvede løbere har nogle gode fif, tager jeg i mod dem med kyshånd :-)

cecilielange_signatur

3 kommentarer

  • Strong2gether

    Hej. Hvis du ikke har løbet halv før, så er mit råd max 16 km inden for at få den fedeste oplevelse når du krydser målstregen😄🏅🏃🏻 Pas på vanddepoterne undervejs, altså du ikke falder i Krusene, husk kulhydrater inden og Og ja selvfølgelig nyd det. Det er SÅ fedt.
    Start. Har også masser af løbetips, men ved ikke om du mangler sådanne.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • C-nette

    Du er sej, du skal nok komme på rette kurs inden september … Er selv tilmeldt cph halvmaraton og har døjet med en iskas nerve den sidste måned, og har svært ved at komme igang da frygten ligger der for igen at få smerter… Så dit opstarts pogram er virkelig en inspiration.. Tak for en gid blog

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke

    Jeg ville virkelig gerne løbe mit første halvmarathon til september. Jeg starter i gymnasiet efter sommerferien, og er derfor bange for, at lektierne vil forhindre mig i, at få trænet så meget op, som jeg egentlig gerne vil :D Men jeg prøver!

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

CPH Marathon, golf og solskin