Græsenke

Status på træning efter fødslen + konkurrence

27604857_10156018812318497_188700606_o

Reklame for Crossfit Copenhagen – Vind 2 måneders gratis træning – Deltag her

Hvis i følger med på instagram, har i ikke kunne undgå at se, at jeg er startet til Crossfit sammen med Charlie. Det er er uden tvivl noget af det bedste jeg har gjort under min barsel. Det er så dejligt, at kunne tage til træning og have sin baby med, med god samvittighed. Hos Crossfit Copenhagen kører de nogle MOMS hold, som er for kvinder der har født. Man kan deltage fra efter 8 ugers undersøgelsen, men jeg kan fornemme at mange af deltagerne træner hele barslen igennem – ret sejt. På holdene er der mulighed for, at skifte ble, amme og trøste baby. Musikken er meget lav og træneren er rigtig sød til, at tage sig af de små hvis man ønsker det :-). Til at starte med har jeg valgt at træne én fast dag om ugen. Jeg forventer at udvide til to gange om ugen, når Charlie er lidt ældre og har en rutine. Måske der er nogle mødre, som læser med her? Hvis i har lyst til, at prøve at træne Crossfit kan i vinde 2 måneders gratis træning hos Crossfit Copenhagen. I kan tilmelde jer konkurrencen ved at trykke på dette link og udfylde email og fulde navn. Vi finder 30 vindere – så der er altså god chance for at vinde :-)

27604740_10156018811848497_1109950840_o

Men hvordan foregår en træning, hvad har man med til baby og kan alle være med? Lad os starte bagfra. ALLE kan være med! Man tager nemlig træningen i sit helt eget tempo og træneren tager højde for hvis ikke man har prøvet crossfit før. Mit bedst tip er at starte stille op, også selvom man er vant til at træne. Husk på, at kroppen har været på overarbejde og skal roligt igang igen. Selve træningen er bygget op i sessioner med 3-5 øvelser i hver. Er nogle af øvelserne svære, eller har man en skade finder træneren på et alternativ :-) Men hvad så med babyerne mens man træner? Nogle lader deres babyer stå udenfor og sove i barnevognen, og så har de baby alarmen på sig. Men de fleste har deres babyer med ind og lader dem ligge på nogle tæpper. Langt de fleste babyer er et par måneder ældre end Charlie og kan sagtens ligge i længere tid og kigge rundt. Af og til bliver folk nødt til at afbryde træningen til fordel for amning, bleskift eller underholdning af baby. Det er lige præcis derfor jeg synes at MOMS er et genialt koncept. Hvor fedt er det ikke, at man har mulighed for at have sin baby med træning, og endda tage højde for babys behov?

Hvis I har fulgt med i længere tid, ved i godt hvor meget træning normalt fylder min hverdag. Jeg er opvokset med sport og har altid haft en aktiv hverdag. Siden jeg var 4 år har jeg trænet flere gange om ugen og som teenager blev det til flere gange om dagen. I mit “voksenliv” har jeg stortset trænet 4-6 gange hver evig eneste uge, af ren og skær lyst. Træning er mit frium og jeg elsker det. Men hvad gør jeg så nu, hvor Charlie har vendt op og ned på min hverdag? Jeg kan allerede godt erkende at det ikke er muligt at træne 6 gange om ugen mere. Mit mål er at træne 2 gange Crossfit om ugen og løbe 1 gang i weekenden. Det burde være muligt for holde :-) Det bliver nok lidt en anden sag når jeg flytter i hus, for der er ikke samme træningsmuligheder. Jeg bliver muligvis nødt til, at nøjes med hjemmetræning og løb det første stykke tid, indtil vi har fundet en rytme med fuldtidsjobs og hele hente/bringe situationen.

Men venner, tilmeld jer lige konkurrencen, så i kan komme og træne med Charlie og jeg! Det kunne være så hyggeligt :-)

27604050_10156018809108497_1222410310_o

cecilielange_signatur

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Græsenke